When it is quiet.

Hej på er!

Denna dagen har varit go! Eller a, alla dagar är typ goa nu för tiden :D
Igår sov jag över med mina älsklingar Sanna, Rikard och Elektra :)
SÅ när jag hade kravlat mig upp ur sängen, ätit och fixat mig så pallrade jag mig ner till Klara och vi gick ner till kyrkan för att gå på gudstjänst! Väl framme så kommer hon som liksom har hand om sången i kyrkan och frågade oss om vi hade sjungit en viss låt, och vi liksom: aaa... och det slutade med att vi fick vi sjunga den under förbönen då ..
(liten shock,, men det gick bra..)
Men aja, sen var det ''fairtrade fika'' ;) och sen gick jag och Klara och Lisa ut och rullade nerför backar :)
Efter det åkte jag och Klara in till stan och shoppade lite, åt pizza och fikade!! Det var najs!


Vad har du gjort idag ?


Idag på gudstjänsten hörde vi en berättelse som jag tyckte mycket om.
Tänkte berätta den, (kommer inte ihåg helt och hållet men jag försöker att minnas)

Det var en herde som hade 100 st får. Han skulle en dag räkna in dom och han räknade men kom bara fram till att han hade 99 får just där. Herden tänkte att han skulle räkna dom en gång till så han gjorde det, men han kom fortfarande fram till 99 stycken.
Han gav sig då ut för att leta efter det sista fåret.
(Man fick inte veta hur han hittade fåret, men det hade säkert fastnat någonstans eller så)
Men så småningom iallafall hittade herden sitt får och dom begav sig hem till de andra fåren.

Varför berättade du den här?, tänker du då.
Jo, jag valde att skriva om denna berättelse för jag tycker att den är så söt. Jag känner mig så trygg i den.

Jag tänker såhär,
herden hade ju liksom kvar 99 stycken av sina hundra får och ändå gick han ut, gjorde sig besvär bara för att hitta det sista älskade fåret,
Det är så som med Gud och mig!
Vad jag än gör, vart jag än går har jag alltid någon som älskar mig! Och om någon skulle försvinna så skulle ju Gud fortfarande göra allt för att få tillbaka den personen, trots att det finns flera miljarder människor på jorden!


Bara så ni vet. Så
älskar jag er alla!

Det är så skönt att bara få skriva av sig även fast att det är typ ingen som läser!

Det är liksom det som är meningen med min blogg. Jag skriver inte för att få flest besökare i hela Sverige och bli den kändaste bloggerskan. Jag bloggar för att jag tycker det är kul att sprida min glädje och hur jag känner om kristendomen och Gud för dom som ramlar in här och hittar något dom tycker är intressant att läsa.
Inte bara: hej bloggen jag är sjuk nu! *bild på mig själv i sängen* jag ska fortsätta kolla på big brother, hörs sen PUSS.

Så med andra ord:
tack för att just du och blogg.se finns! ;D



Här visar jag er min och Klaras (nuvarande) favoritlåt som vi sjunger på hela tiden!

Jag tycker bara att texten är så SJUKT UNDERBAR!


Nu ska jag gå och lägga mig.
Hoppas din fortsatta söndagkväll blir jättehärlig :)
Kram // Alexia

Kommentarer
Postat av: Niklas

vad kul att ni fick spela/sjunga! jag hade gärna hört det men jag var inte hemma då. ni får göra om det någon annan gång!



mvh// Niklas

2012-03-19 @ 19:21:03
URL: http://flyingbyfaith.blogg.se/
Postat av: lexipexi

Haha du får va me oh sjunga nån gång ist :) vi brukar dra ner till kyrkan på måndagseftermiddagar eftersom dom är så tråkiga ;) då brukar vi typ bara sjunga och dricka te :p



Hej svejss

2012-03-19 @ 21:32:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0