Lika värda? Eller?

Hola Bloggen! :)
Idag har jag varit med kompisar och varit i kyrkan.
Gick upp tidigt för att ha en mysmorgon med min älskling Sanna! Sen träffade jag Klara och vi gick ner till kyrkan och hängde där med några andra!:P
Jag tänker rätt ofta. På allt möjligt. Var Gud finns just nu? Hur kommer jag se ut om 30 år?
Vad tänker just den personen på nu?
Ja, jag tänker på lite allt möjligt.

Iallafall.
Idag tänkte jag på hur orättvist det är i världen! Liksom, alla är vi ju lika värda. Ändå sitter vi eorupeer här och gottar oss, slänger mat, skolkar från skolan för att vi inte orkar och slösar på allting! Medans det finns folk som skulle längta efter bara ett glas vatten och att ens gå i skolan?!!!
Hur tänker Gud då? Alla borde väl ha det lika bra? Tycker jag iallafall. Ungefär som att om jag och Sanna är jättehungriga och vi ser 4 äpplen, varför ska jag då få 3 stycken och Sanna bara 1?

Visst, man tänker ju liksom. Men, det är ju jag som ska leva och jag lever mitt liv precis som jag vill ha det och jag vill inte ändra på något?
Men dom som inte har några pengar eller ingen mat. Ska dom inte få det då? Medans vi här hemma gnäller varje dag ''åh jag har inga kläder att ha på mig'' när man står framför en proppfull stökig garderob.
Eller när man gnäller om att man är förskyld och inte går till skolan, utan istället ligger hemma och martyrar sig. Eller går till skolan och gnäller ''där'' om hur dåligt man mår, när folk i andra länder lever bland olika sjukdomar hela tiden!
Man vet ju liksom att hur man än är, om man är svart vit, bög, bi, kort, lång etc så älskar Gud en. Men hur delar han då upp ''rikedomarna'' ;) ?

Men... Nog om liknelser

Undrar om Gud har en mening med allt?! För isåfall, vad är meningen med orättvisan i världen?
Jag tycker iallafall att han borde tänka om när det gäller sådant här.
Bara för att man är kristen betyder inte det att man måste hålla med i allt vad Gud säger och gör.
Det gör jag inte här. Jag tycker att -vad han än har för mening med det här- så är det fel.

Nu har min inspiration att skriva tagit slut och jag är trött, så imorgon -kanske, eller någon annan dag- får ni höra vad jag tänker på då!



Här kommer dagens inläggets låt! ;)

Cry of the broken!





Sov gott! Älskar er //Alexiaa(:

Kommentarer
Postat av: Niklas

visst känns det ofta jobbigt att gud inte fixar världens orättvisor.

jag tror det beror på att allt som gud ger oss är gåvor. vårt jobb är att dela dom med världen och våra med människor. problemet ligger i att vi inte riktigt vill tro på det utan vi säger att det är guds fel. när vi människor startar krig, svält och lidande..!



bra inlägg och bra tankar! tänk inte ihjäl dig bara :P

2012-03-13 @ 10:23:39
URL: http://flyingbyfaith.blogg.se/
Postat av: Klara

älskar att läsa din blogg, tycker det är så himla inspirerande (fast det vet du ju redan).

jaag tror nog inte att det är gud som "delar ut" orättvisorna, utan att det är människorna som har om man säger så, trampat snett, så att det har blivit så här tokigt och att vissa människor roffat år sig, typ. jag tror att det var därför jesus kom till jorden, för att liksom visa oss. Få oss att förstå, liksom.

gud tycker om oss exakt lika mycket(tror jaag), så därför känns det konstigt att han skulle låta vissa människor växa upp i total fattigdom, och andra får en perfekt uppväxt.

Så tror jag!

Puss

2012-03-13 @ 18:37:05
Postat av: Klara

oj, som niklas hade skrivit ja... hehe

2012-03-13 @ 18:38:18
Postat av: lexi

Ja, ni har rätt :)

Jag tänkte inte så mycket på det faktiskt. Men egentligen är det ju logiskt :)

Och Niklas, haha ja det lät så... Men vi för ja se xd

2012-03-13 @ 21:25:27
Postat av: lexi

La*...



Kram på er xd

2012-03-13 @ 21:26:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0