Ment to be!

Hej på er! Hur mår ni idag efter denna  torsdag?
Snart helg, sjukt skönt! Jag ska åka till Ullared, det ska bli skönt, behöver köpa lite olika nya grejer. Det enda dumma är att då missar jag gospelkonserten i kyrkan :'( får väl bara längta tills nästa konsert! (Y)
Idag har varit en grym dag! Jag hade först nationellt prov i engelska och det gick la sådär. Resten av dagen lyssnade jag mest på musik. Var för trött för att plugga typ... Efter gick vi till konfan, där firade vi en som fyller år! Grattis till dig igen Niklas! ;) Så då åt vi godis, diskuterade, och skrattade. Det var härligt!
Sedan stannade vi några kvar i kyrkan tills typ halv åtta innan jag och Klara drog oss hemåt eftersom jag skulle packa inför imorgon osv.

Hur har din dag varit???

För er som inte vet tittar jag aldrig på tv. Eller jo okej, en gång i veckan när mitt favoritprogram går, vampire diaries!
Jag är hellre ute, är i kyrkan, träffar kompisar eller lyssnar på musik.
Men min syster däremot, hon tittar mycket på tv och sånt. Så när jag gör annat, typ käkar mellanmål t.ex. Så brukar jag ju märka vad hon tittar på och igår så tittade hon på ett program som heter Plain Jane.

Plain Jane handlar om en "riktig mode tjej" som letar upp sådana tjejer som inte sticker ut, som använder såkallade (enligt folk) "tråkiga kläder", de tjejerna är kära i någon kille men vet inte om han gillar dom tillbaka så hon hjälper dom genom att styla om domhar dom kan fånga sin kille.
Jag tycker att det programmet är rena rama SKITEN!
jag tycker att man inte ska behöva stylas om till någon man inte är för att få en kille. Man ska vara den man är! Precis som man är! Så som Gud har skapat en. Alldeles perfekt!
Om inte då den killen gillar tjejen tillbaka då? Tänker ni då.
Nä, men då är det väl inte "ment to be" ? Om en kille inte har varit kär i mig t.ex. om jag gissar då, varför skulle han börja gilla mig bara för att en tjej kommer, sätter på mig 15 cm klackar, nya snygga klänningar, fixar mitt hår och sminkar mig och gör mig till någon jag INTE är?

I Bibeln står det (någonstans) "du är alltid sedd - och alltid älskad" Älskad av Gud då men det kanske också är typ som att det alltid finns någon som älskar en. Då behöver man ju inte fixa om sig? För då finns det ju någon person som är menad för en?
Sådana program där dom fixar om folk är inte bra tycker jag. Låt folk vara som dom är!!
Missförstå mig inte, ni får ju fixa er fina och så när ni vill , jag menar bara att man inte ska liksom göra om folk totalt, ni får gärna också tycka att sådana program är bra, jag kan inte säga åt er vad ni ska tycka, jag säger bara vad JAG känner.

Du är du och ingen annan. Kom ihåg det!
Och någonstans där ute finns den du älskar och som kommer att älska dig tillbaka!

Sov gott mina godingar!

God bless you!

-är vid IPaden så ingen låt, men sök på ships in the night på youtube så får ni höra typ världens mest underbaraste låt!


Godnatt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0