Starships are ment to fly

Hej på er!
Vad har ni gjort idag?
Själv har jag haft en tråkig dag. Jag var i skolan, sen åkte vi på studiebesök till SKF, och efter det stannade jag och några andra kvar i allum och käkade. Sen åkte jag till tandläkaren och efter det mötte jag en kompis och vi gjorde lite olika saker, då blev dagen roligare ;)
Annars?

Jag tänker skriva om förlåtelse idag.

I Bibeln står det att alla har syndat. Du har syndat och jag har syndat men det som är skillnaden mellan oss är att jag har tagit emot Jesus och fått all min synd förlåten.
Då har liksom Jesus tagit emot alla saker, tankar som tynger ner mig och sånt som jag ångrar.
Men ordet förlåt. Vad har det för innebörd?
... Förlåt kan man säga på många olika sätt. T.ex.
Ja, men förlåt, jag visste inte att du skulle ta det så hårt.

åhh, men, förlåt då. *stirrar ner i marken

Ja men förlåt då!! *följt av en hård smäll i dörren eller hög musik på

Egentligen så är ju ingen av de här sätten rätt?
Man borde ju egentligen bara titta personen i ögonen och säga förlåt.
För det är ju då man på riktigt menar att man ber om ursäkt. Annars blir det ju som att man säger det utan att mena det?

Ibland kan det kännas som att ordet ''förlåt'' bara är ett tomt ord liksom. Och att det inte har någon mening, att man likagärna kunde ha sagt smoothie eller något?
Fast man inser ibland att det verkligen betyder något, att man verkligen menar det.
Att säga förlåt (till vem det nu är riktat mot) är som att säga herre, förlåt mig för vad jag har gjort och hjälp den personen att inse att jag ångrar mig. och då hade det ju inte funkat att säga smoothie eller något annat, eller?
Ordet förlåt kan vara knepigt.

När föräldrarna blir sura över något och man säger förlåt och dom blir sura för att man bara säger förlåt hela tiden? Vad skall man göra då? Om man ångrar det man har gjort, så finns det ju inget annat att göra än att säga förlåt. Det är väl det bästa sättet?!

Nej nu bara babblar jag.
Men det jag menade med detta inlägg är att Gud inte bryr sig om de saker vi människor drar upp mellan varann. Det låter han vara mellan oss.

Ingen är något mer än en förlåten syndare. Ingen är heller något mindre än en förlåten syndare eller mindre än den Gud älskar.
Nu ska vi bara ta emot allt Jesus ger oss och att han alltid hjälper oss med våra synder och tar hand om dom, vem vet vad han gör med dem, men på något sätt hjälper iallafall oss att få bort dom.

tack herre för att du alltid finns med oss


Jag vill bara säga att du ska använda ordet förlåt väl, säga det när du verkligen menar det och att du ska ta väl vara på när någon säger förlåt till dig.

Nu får ni ha en fortsatt skön kväll, - jag behöver verkligen sova så mitt inlägg blev kort, och ursäkta om det blev något stavfel, jag skrev detta i all min hast för att så snabbt som möjligt komma till sängen-
Sov sött!

Kärlek// Alexia :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0