Livet är inte spikrakt

Hej på er finingar!
Nu har det vart påsklov och jag har inte skrivit på länge.
under påsken var jag uppe på landet, det var skönt! :)
Där chillade vi mest, åkte en gång och badade, gick på promenader med hunden osv.
Vad har du gjort under lovet? Hoppas det var lika skönt som mitt ;D
Skönt att bara komma bort från skolan ett tag, eller?
idag vaknade jag klockan 6 av mig själv och var jättepigg -det var också ljust ute, så kanske det var en andledning- så då gick jag upp och gjorde lite olika grejer trots att jag inte började förrän kvart över 9 :P
Efter skolan gick jag och en kompis ner till kyrkan och spelade och sjöng, jag är förskyld så sjöng helt falskt idag men det var kul ändå, det var också sjukt skönt eftersom jag inte vart där på länge - okej, igår, men innan dess hade jag inte vart där på länge - ;)

Lite funderingar:

Ibland tänker jag lite som, varför ska det finnas saker som inte är roliga, saker som gör en ledsen eller arg. Varför kan inte allting vara bra? Ni vet när man precis vid det tillfället är sådär jätte ledsen eller arg, varför ska just det finnas då liksom?
Men sen kommer jag alltid att tänka på att livet inte är spikrakt. Men kan inte bara platta det som med ens hår. utan det är som det är och det kan ingen ändra på! Ibland är man ledsen och ibland är man glad och så är det bara.
Så vi säger att inte det dåliga hade funnits, hur kul hade det roliga vart då?
Det hade ju inte alls varit roligt då?

Har ni även tänkt på att vad jag än gör så förändrar det världen. ?
Typ om: - nu är det här bara en teoretisk grej men -
Jag sitter på hemma hos mig och ska snart ut och möta en kompis, och då när jag gör det går jag rätt in i en cyklist och vi börjar prata, lära känna varandra mer och mer osv osv ;),
om kompisen då hade smsat och sagt att jag kan gå ut senare än vad som var tänkt, då hade jag ju inte gått in i cyklisten, och vi hade inte börjat prata, och vi hade inte heller blivit tillsammans, gift oss eller skaffat ett barn som sedan blev usa's president, blev stor och räddade världen.

Tänk vad våra små irrelevanta saker kan förändra!?
Så stick nu ut och gör massa grejer som kan förändra världen! Vi kan göra det tillsammans!:)

Här är en go låt nu på kvällskvisten
just nu har jag inga högtalare till min dator så jag vet inte hur den låter på youtube, jag tog första bästa av sökresultaten - jag har bara hört den på spotify hos en annan kompis -
så ni får väl se ;)

Hosanna !


Sov gott mina änglar! /kärlek Alexia :P

Kommentarer
Postat av: Niklas

tjoo bree!

nej livet är sannerligen inte spikrakt alltid! men det gött att veta att även när det är som jobbigast är gud med oss! alltid.



(läst boken? "livet är inte spikrakt")



ett tips bara. om du skriver in en annan storlek än 800 när du bäddar in youtube klippet så kanske den inte klipper bort ena kanten på bilden som den gör nu. det har också att göra med din stilmall för framsidan. jag tror att du kan maximera den i bredd så blir hela bloggen bredare lixom..?



mvh// Niklas

2012-04-19 @ 21:52:58
URL: http://flyingbyfaith.blogg.se/
Postat av: Alexia

Haha nej jag har faktiskt inte läst den boken, jag bara såg den rubriken någonstans och använde den ;) vad handlar den om? :p



Jag trodde jag valde bredd 800 för det har funkat innan men jag kanske inte gjorde det... Eller så blev det bara något konstigt men annars så vet jag faktiskt inte hur man gör med stilmallar och sånt..

Men jag ska försöka fixa det ;)

Tack för tipset! :) kram

2012-04-19 @ 22:05:27
Postat av: Niklas

det är en andaktsbok. med små korta berättelser i. väldigt bra! du kan få låna den av mig om du vill!



mvh//niklas

2012-04-22 @ 12:46:49
URL: http://flyingbyfaith.blogg.se/
Postat av: Alexia

ja jätte Hjärna ;) hahaha

# dålig humor :)

2012-04-22 @ 19:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0